Eminem Rap Genius’a İnanılmaz Açıklamalar Yazdı, İşte O Çok Özel Açıklamaları.

eminem-lyrics-650x439

Peki bu hoş bir sürpriz oldu. Bu sabah erken saatlerde, Eminem durup dururken Rap Genius’a mücevherlerini yazmaya başladı ve şimdiye kadar rapper zihninde, yaratıcı süreç ve tarihe özel bir bakış yapıyoruz. Aşağıda bazı olayları yazdık, ama tüm açıklamalarını buradan okuyabilirsiniz.

– Slim Shady takma adını oluşturma üzerine:

Bir diğer ad (takma ad) fikri ile gelen Proof bunun bir parçası oldu. Dedi,ve “Haydi D12 adında bir grup olalım, ve bizim altı kişi olduğumuzu, ve hepimizin birer takma adı olacağını ve iki farklı insanlar olacaksınız” dedi ve Shady olarak rap yapmaya başladığımda, o karakter olarak,bana bütün sıkıntılarınızı boşaltacak ve sadece onu suçlamak için bir yol oldu. Herkes bu konuda delirdi ise, bunun söylediği oydu, Ne dediğimi anladın mı? Bu beni kendim olmak ve hissettiğimi söylemek için bir yol oldu. Ben sadece tekrar normal rap yapmaya dönmek istemedim.

– Infinite üzerine:

Mr. Porter Infinite’nin tüm beatlerini yaptı. Proof son dakika geldi ve beat yeterince büyük patlama gibi hissetmiyorum dedi. Bu yüzden DJ Head davul makinesi getirdi, ve bu şarkının arkasına davulları koydu.

– Onun performatif saldırğanlığı üzerine:

Saldırğanlık bir sürü gün Hip Hop Shop ile geldi, sizin insanlardan tepki almak istediğinde, sizin bir stüdyoda mikrafon arkasında olduğunuzda, birilerinden tepki göreceğiz. Çok çılgınca birşey söylemek isterdim. Yani birisi bir konuşmacı tarafında oturuyor olsaydı, alacağım tepkiyi hayal ettiğimi düşünüyorum, Hip Hop Shop, kısmında bir tepki almak ya da almamak için gittiğimde ne çok iyi fikrim vardı. Görmeniz gerekiyordu.

– İlk kez Dr. Dre ile kayıt üzerine:

“My Name Is” kaydettiğimiz ilk şarkıydı. Üç yada dört gün, altı saat içinde kaydettik. Bir şarkı “Ghost Stories” ve birden oldu “When Hell Freezes Over.” ve bir tane daha varmış gibi hissediyorum ama ne olduğunu hatırlamıyorum. Bizim herzaman bu tartışmamız var. Dre dört tane olduğunu söylüyor.

Paul  New Jersey,Manhattan arasında yaşardı. Üç oda arkadaşı ile paylaştığı bir daire vardı. Ben kanepede uyuyordum. Para gerçekten, henüz yoktu. Biz zaten video filmimizi MTV’de ilk defa gördüğümde, gerçekten gece geç saatlerdeydi. İlk kez gördüğümde Paul kanepede uyuyordu.

Bu “Tamam bu bir şaka değil” gibi bir şey hissettim. Birlikte Dre ile bu bok stüdyoda olmak. Ama bir kerede single çıktı, benim hayatım böyle değişti. Bir gün içinde dışarı çıkabiliyor iken yine bir gün içinde artık ben dışarı çıkamıyordum. Bir günde, ama önceki gün ne yapıyor olursa olsun sen benim kim olduğumu bilmiyordun lanet olsun, kutsal bok, insanlar bizi takip ediyorlardı, bu çılğıncaydı, Bok gerçekten var o zamanlar— Aynı zamanda başa çıkmak için çok zor zamanlardı.

İlk single çıktıktan sonra, Times Meydanında Virgin Megastore de bir imza günü yaptım. Ben oradayken bir mahkeme işlemcisi tarafından sunulan emir vardı. Nerede olduğumu onlar biliyordu, ve fiziksel olarak bana hizmet etmek zorunda. Adam üstesinden aldım. Fiziksel olarak artık birine hizmet etmek gerekmiyor. Tıpki filmlerde olduğu gibi idi. Ama adam kovboy olmaya çalışıyordu. Annemin açtığı bir dava olduğunu düşünüyordum.

– “In Da Club” üzerine:

Biz Get Rich’den ilk single’a karar veremedik. Ya “If I Can’t” olacaktı ya da “In Da Club.” Biz parçalandık, ben bu yüzden 50, Paul, Chris Lighty, ve Jimmy Iovine ile birlikte yazı tura atarak karar verdik.

– DJ Premier üzerine:

Premo’nun soundu asla eskimez. O sahip olduğu hamlık inanılmaz. PRhyme albümünde üretimini güncelleştirmiş ama hala Premo gibi duyuluyor soundu. Bu onun Gang Starr kayıtlarını hatırlatıyor. kicks ve snares’ın çok saçma.

– Battle Rap üzerine:

Battle rap, hip hop için sağlıklıdır. Tüm battle sahnesi, başarılı oluyor, şu anda gelişiyor bu şekilde ve herşey harika. İki adam hakkında, ve birbirlerine bakarak kozlarını paylaşıyorlar. Ama bu rap heranği bir tane plagı alıp koy,bu kavğaya dönüşür, bazı sebeplerden dolayı.

Eğer birisi ile savaşıyorsam, bu savaşa bilerek gidiyorum. Bu kişi sana benim hakkımda iğrenç laflar söylüyorlar. Ama birileri dışarı birilerini aradığında, bir kayıtta, farklı, bir savaş bekler insanlar.

– 2Pac ve Biggie hakkında:

Rap yapmaktan zevk alan ve kendilerini ifade etmek istiyorum diye şarkı yapmak istiyen insanlar var. Ve sonra rekabetçi rap yapan insanlar var. Buna inanıyorumki rekabetçi rap yapan herkes —  Drake ve Kendrick ve Jay Z gibi — en iyi rapper olmak için rapte. İnsanlar birbirlerine diss atıyorlar ama damarlarında daha “Nasıl satış rekoru ile seni öldürebilir miyim? yada bir flow ile,nasıl bir punchlines ile, metaforlar, wordplay,  hecelerde senden daha iyi olabilirim?.”

Ama Biggie ve Tupac gibi iki rapperı içine almak varken,hip hop topluluğu olsun, Hayır herkes gerçek olmasını istiyor, bir saniye için bu eğlenceli olma fikri ile eglendirmek ise, birşeyler hiç onun dışında olduysa?, Hayır bu sağlıklı değil.

– “Sing For The Moment” hakkında:

Bu insanlarla benimle belirlenenmesini anlamayan eleştirmenler ile uğraşıyordum. Ben çocukken baktı ki rapperlar gibi olmak istediğimi fark ettim. Benim ile özdeşleşmiş LL Cool J ve the Beastie Boys’u sevdim. Ben herkes onların müziğini anlamadığını hissettim, bu önemli değildi — onlar benim için konuşuyorlardı. Bu insanları bu yolda fark etmeye çalışıyordum. Senin sikinde olmayabilirim, ama lanet Nebraska’da bir çocuk var, yada bir yerlerde,benim konuştuğum ki,eğer dinliyorsan umrumda değil, o dinliyor çünkü, benim mataryelime yönetmenlik yapıyorum.

Kaynak: Rap Genius, Watchloud.com

Çeviri/Haber:TC Sinan Ateş/Shadyy313

 

 

Bir Cevap Yazın

